6 Kasım 2007 Salı

psiko ve kar maceraları :P

niyedir bilmem bu sene karın yağmasını çok büyük istek vede şevklen bekliyorum.çocukluğumun kış zamanları geliyor gözümün önüne ,anılar, hatıralar ,bir heyecan basıyor içimi ki sormayın.dört sene sonra ilk defa, çocukluğmun kışlarının geçtiği yerde kışı karşılayacağım, belkide ondandır .herşey hala eskisi gibi olucak mı zannediyor benim bu gariban bilinç altım bilmem :P (şimdi yaşıma bakanlar sen hala çocuksun bea ,bu yazıyı okuyan da 20-30 yaşında zanneder seni dicekler. ama öle diğil işte. çocukluk geçti benden artık .çevrende sana abla (yahut abi)diyen yaş nüfusu oldukça fazlaysa çocuk değilsin demektir. bu cümlenin altı çizile :D sağlık olsun. ruhumuz çocuk kalsın ne edelim . )ben kendi kendime nostalji yapınca tadı çıkmıyo ,dedim black or siyah izleyenleriyle birlikte oturup nostalji yapalım ben anlatiyim onlar dinlesin_okusun:P_.hade bakam.

Biz bundan 5 sene önce aynı mekanın üst mahallesinden şu anki evimize yani alt mahallede bir yere taşındık,o üst mahalledeki evimizin sağ tarafında dik bir yokuş var ,tam denize karşı ,ayrıca evlerin arasında kaldığı için o ara müthiş soğuk olur (cereyan yapıyo yani :P)yazın bile oldukça rüzgarlıdır.kışında korkunç buz tutuyor.hele kar yağınca tam bir kayak pisti :D büyükler oldukça şikayetçi, ne yürüyebiliyorlar ne arabaları geçiyor bir kaç ay oradan.ama biz çocuklara acayip malzemeydi orası .hepimizin elinde birer kızak müsvettesi( müsvette diyorum çünkü bunlar genelde eski buzdolabı kapakları ,siniler, tepsiler, rengarenk naylon poşetler ve araba lastikleri olurdu :D )sabahın köründe bi atardık kendimizi sokağa artık akşam vakıtları ,buz kaymaktan aşınmış ,burnumuzda af buyrun sümüğümüz donduğu halde bedenimizin büyük bölümünü hissetmeyerekten dönerdik evlere, yarın yine aynı yerde aynı saatte buluşmak üzere esen kalın sözleşmesi yaparaktan :) bütün kızak müsvettelrimizden memnunduk ama herkesin favorisi buzdolabı kapağıydı .her sene bulunmazdı kendisi, herkesde de olmazdı .bazen zar zor bulurduk birinden,bu seferde büyük erkek çocuklar alır kaçarlardı ,kaycaklarından değil he sırf gıcıklık olsun die.ama bulduğumuz ve koruyabildiğimiz zamanlarda deymeyin keyfimize .yokuşun en başına koyar ne kadar çocuk varsa o kapağın üzerine balık istifi gibi doluşur, yokuşun sonuna kadar döküle saçıla, bağır çağır uçardık resmen :D bazen buzdolabı kapağının bizim üstümüzde kaydığı zamalarda olurdu ,buzda dengilmek caiz naparsın :)sonra anne sesleri hiç eksilmezdi balkonlardan ,pencerelerden''zatürre olcaksınız yeter artık gelin eve yoksa ben gelip bacaklarınız kırcam birazdan .hişşt ben kime diyorum .hiç duyuyomu bak.elbet gelceksiniz eve ben size ozaman sorarım hele babanızda gelsin''.bu ve bunun gibi bir sürü cümle çınlayıp çınlayıp sönerdi çocuk çğlıkları arasında akşama kadar.hiçde tınlayan olmazdı valla çocuklardan .he arada hakkaten söylediklerini yapan anneler oluyodu, aşağı gelip yaka paça eve götüren cinsden ama zafer çoğu zaman bizimdi :)buzdolabı kapağından sonra en favori kızağımız sinilerdi (sini tepsi gibi ama daha ince, alüminyumdan yapılma bi mutfak gereci işte )fakat en tehlikeli kızak tipimizde oydu. ince olduğu için çok hızlı kayıyor bide dönerek gidiyor üstelik, kontrolü yitiriyorsunuz, sakatlanma riski çok yüksek anlıyacağınız.çoğu kişi binmeye cesaret edemezdi ,az buçuk psiko bi zihniyete sahip olmak neyim gerekiyor :D eh tahmininiz üzere ben hiç inmezdim tepesinden :) tek kişi binmek bile çok tehlikeliyken tuğba die bi arkadaşım var benimle aynı kafadan ikimiz binerdik sırf adrenalin artsın die.kıştan bahara bi çıkışımız vardı ama görenlere savaştan çıkmış izlenimi verirdi bizim yüzler bacaklar neyim.bir keresinde hiç unutmuyorum ,çok soğuk bir gecenin sabahında sokakta yine kayma faaliyetleri yapıyoruz, benim yine siniye bineceğim tuttu, diğer 6-7 kişi buzdolabı kapağına üşüştüler .he bide siniye biniyorsanız sizinle aynı anda birinin kaymamasıda gerekiyor. dönerek gittiği için maximum tehlikeli oluyo iki kişi içinde anlıyacağınız.ama ben kendimle birlikte 8 kişinin hayatını tehlikeye atarak o gün sini tepesinde o kayımı gerçekleştirdim :Dama nasıl gerçekleştirme .onlar kaymaya başladılar ,7 kişi hızla yokuşta ilerliyor, bide dediğim gibi buzdolabı insanları dökerek gider, zevki orda zaten ,bende saldım kendimi arkadan ,çok hızlı gittiği için hemen yetiştim onlara .dönüyom tabi biyandan. anam dökülenlerle çarpmaya başladı benim sini, öyle bir gidiyorum ki yarı havada, yarı buzda bazen sini üstte ben altta ,ben üstte o altta .en son kapağa çarptım bir uçuş uçtum ki ozamana kadar kayarak hiç kimsenin ulaşamadığı bir uzaklıkta olan abdullah amcanın(yokuşun bitiminden çok çok uzakta olur kendisi ) evinin duvarına tosladım da anca durdum .yıldızmı çaktı kafamda ,kuş mu uçuştu bilmiyom ama eve gidesim geldiğine göre baya şiddetli bi çarpım olmuş düşünün artık :D o olaydan sonra akıllandım bir daha hiç siniye binmedim diyeceğim falan zannediliyorsa, hiç zannedilmsin valla çünkü aynı denemenin sini tepsinde iki kişilik ve hatta üç kişiliğini denemişliğim ve yine o duvarı bulmuşluğum vardır :D diğer lastiklerle naylonlarla pek anım olmadı, onlara yaşı daha küçük olanlar binerdi ,tehlikesizdi onlar beni kesmiyodu ondan herhal.ahh ahh öyle işte .bu yazı çok uzun oldu bide kardan adam yapma maceramızvar onu da anlatcaktım ama o kalsınçok uzadı konu , isterseniz başka bir postta başka bir zaman anlatırız .bu kış herkes için çok eğlenceli ve keyifli geçer umarım :) kar ! okadar senden bahsedip kulak çınlattık e sende artık gel gayrı .

14 yorum:

Adsız dedi ki...

psiko nineden masal kusagina hos geldiniz karsinizda psiko nine ve ekibi
" bir de kardanadam maceramiz vardi ama onu baska posta birakalim... "
ekibi ekipcek ciyaklar " ann-llat aaannn-llat "
aysemine

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

tamam evladım bağırmayın haplarımın zamanı geldi tansiyon ilacımı getir bakiim ordan .heh suda içiyim ağzım kurudu bea .onuda yarın anlatırız artık yarın okulunuz var geç oldu uyuyun bakimm.geliiinn al şu çocukları başımdan benim kendime hayrım yok :D zuhahahah

Adsız dedi ki...

yaaa psiko hayirlisiyla o gunleri de goresin insaallah
aysemine

Unknown dedi ki...

yazı gerçekten de uzun uzun yıllar önce yazılmış havası veriyor :)
ciddi manada kaliteli bir kaleme sahipsiniz muheyya hanım her seferinde üzerinde durmanız gerektiğini dile getiriyorum.güzel maceralar bunlar ,benimde vardır kış günlerinden hafızama yer etmiş güzel hatıralar ama ben bu şekilde eğlenceli yazıya döküp karşıya hissettiremem olay bütünlüğünü :)
yetenek tabi bir yerde.

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

iltifatlarınız için teşekkürler efenim:)
mümkün olduğunca duruyorumdur umarım kitap okumaya ve devamlı surette denemeler yazmaya gayret ediyorum.bunun haricinde profesyonel şekilde eğitimini almakta nasip olur bir gün inş .yetenekte bir yere kadar doğru elbet ama olay kişinin çabasında bitiyor isteseniz yazarsınız sizde bence :)

Unknown dedi ki...

güzellik döktürmüşsün yine :)
oku oku bitmez sandım ama hemen bitiverdi ,tadı da damağımda kaldı üstelik .kardan adamlı olanıda isteriz :)
maşallah sana. kalemine kuvvet psikom .

Adsız dedi ki...

ooff of çok güldüm yine, yordun beni :)

kar yağarsa dikkat et bak, çok uzak kalmışsın bu faaliyetten, o abdullah amcanın duvarını bulamayabilirsin :)

psikoooo :))

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

esma
teşekkür ederim ablacım :)
eserse bi yerden yazarım helbet kardanadam maceralarımızıda :D

melal
gül tabe ya sana gülmek çok yakışıyo böle gamzeli gamzeli falan :) bu sene bütün arkadaşları toplayıp esas nostalciyi o yokuşta yapcam ben sinim bile hazır hey benim hey (hayale bahk ) O.o

stickman dedi ki...

biz arkadaşlarla parktaki salıncakları kırıp, onların üstüne binerek kayardık. ben kar üstünde yürümeyi özledim ya, böyle bastıkca hart hart diye ses çıkmasını filan özledim.

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

abi senin çocukluğunda çok parıldak geçmiş hee :D

stickman dedi ki...

hemde nasıl :)

Nurum dedi ki...

psikoom naptıın bakiim yine sen,çüpeer olmuuş çüpeer...:)) bayıldım bloga...bende döndüm artık,inşallah şu yorguluğum ve bu yoğunluk bir hafiflerse yazmaya devam...hafta sonu okuycam uzun uzun her kelimeni emi..öptüm...

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

hoşgeldin ablam :)
özletmiştin kendini yawf bidaa böle uzun aralar verme he mi ?

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar Neslihan