6 Aralık 2007 Perşembe

benim neyim var ? evet benim neyim var :)

hepsini okuyup bitirene afferim :P



değerli black or siyah izleyenleri !! nasılsınız ? :D
(girişi biraz değişik yapalım didim :P)
dikkat ettiniz mi bilmem ,daha önceki postların bazılarında araya
sıkıştırılmış bir kaç cümlede size ney kursuna gittiğimi azda olsa çıtlatmıştım .geçen sene bir kaç aylık bir çalışmadan sonra istanbuldan ayrılmak zorunda kalmam henüz çok başlarında olduğum ney çalma_ neyzen olma_ çalışmalarıma da son verdi .
tam kendimi neyde keşfettiğim neyide kendimde keşfettiğim parlak bir dönemde (ne söz ettim beh )ara vermek kötü oldu tabiii.kendi çapımda çalışmalarıma devam etsemde başınızda bir hoca olmayınca kendi kendinize yanlış bir teknik geliştirmenizde mümkün oluyor öyle oluncada olmuyor, alışılmışlıkları değiştirmek için herşeyi 0 dan almak durumunda kalıyorsunuz .yani tek başıma çalışmalar yapmaktada kendimi oldukça kastım sırf yanlış teknik geliştirmiyim die yani üşengeçliğimden neyim değil yanlış anlaşılmasın :P (muhaha )herhangi bir aksilik bi terslik olmazsa artık tekrar istanbul sınırları dahilinde olmam münasebetiylen bu cumartesi ney çalışmalarıma kaldığım yerden devam etmeyi planlıyorum :) hayırlısı ..
psikopatlığımı her dahil olduğum şeyde yahut kendime dahil ettiğim birçok şeyde büyük bir titizlikle ortaya koyduğum çevremdekilerin malumudur ,bunca zaman sonra sizde tahmin edersiniz artık :P ney çalmakta bu halimden nasibini aldı .bi kere isminin ney olması bu müzik aletimiz adına oldukça kötü bir durum . kuzenlerimle saatlerce sırf ismi üzerine geyik yaptığımızı bilirim . konusu geçince arada devamda ediyor aynı geyikler .(itiraf ediyorum bu postuda sırf o diyaloglar için yayımlıyorum nihohaha :D )hatta bazen bir takım yanlış anlamalar sonucunda istem dışı geyiklerin çıktığı bile oluyor valla (lafa bahk istem dışı geyik !ya bu tdk bana türkçeye yaptığım katkılardan dolayı ödül vermeli .ciddiyim !:P)
burda size ney çeşitlerinden teknik olarak ney çalmaktan daha sonra tasavvufi anlayış ve his yoğunluğuyla ney çalmaktan bahsetmeyi isterdim çünkü gerçekten konu edilmeye değer ve çok derin bir mevzu ancak bloğumun formatına uymuyor ,ayrıca ben araya şebeklik katmadan okadar uzun yazıyı yazmayı becerebilemem :P önemli değil kaynasın bir iki tane desek bile ney 'e ayıp olur .saygım sonsuz :)
eveett ben şimdi size ney , ben ve çevremdekiler arasında geçen ilginç diyaloglardan
bir kaç derleme yapiim :P (sanki neyde bizimle muhabbet ediyo gibi oldu :D ney merkezli diyalog desek daha yerinde mesela he mi ? ) neyyyy se :D
öncelikle ben olaya başladığımdan beri milet bana sıfat arama derdine düştü
kimi yandan tevfik der bazısı teyzen tevfik der olmadı ben kendime neyzen zeynep dede efendi diyorum (flash flash flash blogda ilk defa ismim geçti !! ne önemli bir olay :P)hala bir tanesi üzerinde ortak karar kılmış değiliz .he çevremdekiler neden illa neyzen tevfikle bir bağlantı kurmaya çalışıyorlar bende anlamış değilim :D
daha biraz önce kuzenimle aramızda geçen bir diyalogdan başlıyım
ben neyimin resmini çekmek amaçlı değişik pozisyonlar arıyordum ama bulamadım çektim bir iki tane buraya onları koyucaktım ama hiç güzel olmadı bende vazcaydım .hazır neyim kılıfından çıkmışken bir iki öttürüyim didim ,''ney öttürüyim denmez ney üfliyim denir !.''(pardon hocam :)unuttum) ney üfliyim didim hazır üflemeye başlamışken dinleyici bulmadan olmaz kuzenimin başına gittim koşa koşa oda ders çalışıyormuş .
psiko: azcık sana çalıyım mı ?
kuzen: ama ben ders çalışıyorum .
psiko: ya çok azcık çalcam bir iki bişey :/
kuzen : iyi bari bende neyle ders çalışıyım .
psiko : (bu cümleyi soru hükmünde alarak )neyle çalışırsan çalış !kuzen de bende yerlerde :D
geçen zonguldaktan geliyoruz arka koltuğun üst tarafındaki boşluğa neyimi koymuştum kendisi çok narin çıt kırıldım olduğundan dolayı yer seçimine neyim çok dikkat etmeniz gerekiyor neyyse :D bir zaman ilerledik babam sıcaklandı montunu çıkardı arkaya verdi benim neyimin olduğu yere koyalım diye neyimin orda olduğundan habersiz tabe .ben hemen atıldım .annem'e
psiko:orda benim neyim var !fazla ileri itmeden koy .
(oda olayın farkında değil aklı başka yerde kesin ,neyimi oraya koyarkende görmedi )
anne: Allah Allah herşye itiraz herşeye bir laf sorduk mu sana orda birşeyin var mı koyabilirmiyiz die ?
psiko : hönk O_o
orda ikimizde olayın devamnı getirmedik eve gelince konuşma arasında anladıkki annem'' benim orda neyim var sanki koyarsanız koyun'' gibi bişey anlamış işin aslı anlaşlınca bütün evcek tekrar gülmeye tutulduk :D
zamanında ney kursundan gelirkene marketten eti puf eti cin neyim alıp gelceem tutardı bazen .
bir gün uğramadım markete eve girinde kuzenim sordu ?
kuzen : bize ney getirdin ? (ney kelimesini çalgı olan neyden tamamen bağımsız kullanıyor yani
amacı geyik yapmak değil ne yerine farkında olmadan ney diyor )
psiko : ( neyi ona doğru tutarak) size ney getirdim .:D:D:D:D:D:D
of of of post yine çok uzun oldu halbusuki daha bir sürü şey var bu konu üzerine yazılcak
ama yukarıdaki yazdıklarımı okudumda yazıya dökülünce etkisi çokda iyi olmuyor anlatılmaz yaşanır meselesi sanırsam .neyse siz konunun özünü anladınız :P ney kelimesi üzerinden öyle geyikler yapılabiliyor ki zaten hepsini yazmaya kalksam kaçar giderdiniz burdan.
okuyanlara teşekkürler .banada yeni ney eğitim öğretim yılında başarılar dilerim .
esen kalın :)

16 yorum:

etipuf dedi ki...

can can kucuk sipa...
ney haaa...
bi tanidigimiz babama hediye etmisti de annem cok iyi nefes verebiliodu ama kulak yok; babamsa kulak da var nota bilgisi var amam ses cikaramiyordu..
ikinizi toplasak anca bi neyzen edersiniz diye dalga geciodum:))
tatlim umarim basarili olur ben bayiliom bu flut gillere..nefesli calgilara...

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

ehiheheh :D
henüz bende bu konuda neyimin olduğuna tam karar vermiş değilim kulağım var ama sanırım onu diğer müzik aletleriyle olan deneyimlerinden biliyorum nefesim varmı onu oksijensizlikten bir gün ölmezsem anlarız sanırsam :)
bende çok severim üfürükten olan çalgıları bağlamalılarlan çok uyumlular (=

stickman dedi ki...

böyle kelime oyunlarını severim zeynep :p bak isminle hitap ettim. ney çalman çok güzel bişey, bende zaman zaman çok heves ederim, ney çalmaya, piyano çalmaya, bateri çalmaya. Mesela şu aralar acayip şekilde piyano çalmak istiyorum. Ama parmaklarım pek müsait değil bu işe :) kalın biraz. dün kardeşimin orgunda harry potterın müziğini çalmayı öğrendim biraz, hemde kendi kendime, çalışsam piyanist olabilirim valla. en çok çalmak istediğim şarkı şu piyanist filmindeki şarkı, dehşet bişi ya. Bak neeeydeeeen nerelere geldim :)

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

ehihehheh :D küçükken çocuk orglarıynan neyim bende çalardım ozamanın dizi müziklerini barış manço parçaları falan büyüdükçe üflemeleliler vede bağlamalılara daha bi tamah eder oldum geçti gönlümden org.
neyzenlikle başladık bakalım işe
ney oldum değil ney olacağım demeli :D yuhahhahhha

emrecn dedi ki...

bir müzik aletini çalmak güzeldir...
İnsanın ufkunu açar ...
her aletin bir zorluğu vardır... senin aletinde ismi zor xD

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

he ya :D:D:D
ilk üfürüğü de zor bu beyin ama imkansız değil :P

muhahah
üfürükçü oldum =)

Unknown dedi ki...

oooo şekerlik :) kız ne cevherler var sende ,psiko deyip geçmiyeceksin .
bu yazını okudumda aklıma geldi hiç ünlü neyzen bir hanımımız yok kanaatimce .amatör ilgilenen çoktur illaki öğretenler öğrenenler senin gibi ama sen bu işin ucunu tutmuşsun bırakma dünyaca ünlü psiko bir neyzenimiz olsun :)

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

beyin yazmışım :D neyin dicektim hallam ya :P

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

esma aplam
şekerlik ne beaaa :D hadi şeker tamamda şekerlik olunca bu iltifat mı yoksam hafiften hakaret mi anlayamadım ben :P
umarım dediğin gibi olur ama benim gönül biraz gel geçtir biyoloji hariç hiç bir konuda prof olmaya yükselebileceğimi sanmıyorum :) oda ayrı bi olay ya neyse .

Adsız dedi ki...

ben de sonuna kadar okudum sana da bana da bravoo
aysemine

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

:)))))))))

stickman dedi ki...

bi de Ceza ve Sagonun bi şarkısı vardı, neyim var ki rapten gayri :p bunca zaman yanlış anlamış olmayım, bildiğimiz ney olmasın o :)

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

muhahahha süperdi :D
ney olursan ol yine gel :P
buda bi bakış açıcı mesela hihihhiih:)

stickman dedi ki...

ney münasebet :p

Nurum dedi ki...

psikoom bu ney,ney ney ney :D hahahaha bayıldım vallahi,ayy ne güzel anlatmışın öle...koptum ben...:D

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

hehehheh bu gün başladı dersim çok özlemişim valla ortamı NEYim :P
kursumuzun dizaynı çok müthiş osmanlı evleri gibi bir gün izin verirlerse resmini çekerim ;)
arada esiyo NeY im var neyim yoksa toplayım oraya yerleşesim geliyo valla hıhahhaıhah