17 Aralık 2007 Pazartesi

Bu sarmaları sarsakta mı saklasak ,sarmasakta mı saklasak?

Bence sarsakta sarmasakta hiç saklamadan yesek :D ama bayrama kadar derin dondurucunun derinliklerinde biryerde saklanmak zorunda malesef :(
Değerli black or siyah izleyenleri öyle böyle iki gün sonra bayram geliyo valla bizim evi bir temizlik ve yemek telaşı aldı ,gelecek olan önemli misafirlerimiz içün türlü türlü hazırlıklar ediyoruz :D bir çok kişinin evide bizimkiyle aynı atmosferde işliyo hiç şüphem yok .Bayramda da kar geliyomuş diyor sayın değerli, sağlam ciğerli meteroloji uzmanlarımız.yağsın bea sokaklarımızda beyaz ve kırmızının alışılgelmiş uyumunu görmek bayrama daha farklı bir hava katar sankim :Pneyse efem gelelim asıl meseleye, geçenlerde diğer hatun bloggerlara özenip black or siyahda bir pasta tarifi vermiştik en psikosundan .artık hamaratlığımı sergileyecek yeni bi mekan mı buldum yoksa bende bu durum alışkanlık mı yaptı belkide post kıtlığımı çekiyorum nedir bu gün sizlerle yine bir tarifi paylaşmadan edemiyeceğim. :)

türk milletinin bayramlarının, seyranlarının, düğünlerinin vazgeçilmezi zeytin yağlı sarma !

efenim aşağıda gördüğünüz şeyler malzemelerimiz oluyor.
o kırıklı pirincin içinde türlü türlü baharatlar ,bir sürü bişeyler var ama ben orasıyla ilgilenmiyorum bea, henüz profesyonelliğe taşımadım işi .saolsun anneannem ve halam
sarmamızın içini ve yapraklarını tam bu iş için uygun hale getiriyorlar :D
bizede işin teknik tarafı kalıyor
soldaki turuncu oluşum sarmamızın iç malzemesi,
alttaki plastik kapta duran yeşilimsi kahveli kumaş benzeri şeyler bağ yaprağı :P
soldaki de tencere işte yaw yapılan sarmaların konulduğu mekan :)
yapılışı :
bağ yapaklarımızdan biri itinaylan
alınır ,yırtmamaya özen gösterilerek
tabağımızın içine güzelcene yerleştirilir .

sonra tam resimde gördüğünüz bölüme iç malzememiz kaşık yardımıyla yahut bizzatihi elinizlen muntazaman dizilir


yapraklar sağ ve soldan içe, üst taraftan aşağı doğru katlanarak
silindirik silindirik yuvarlanır :D




evet sağ taraftada gördüğünüz gibi işlem tamamlanmıştır .bundan sonra nasıl pişiriyorlar falan filan bilmiyorum dediğim gibi o işin profesyonalitesi .bunun için biraz daha büyümem lazım kanımca :P

eveeet buda şaheserimiz. sardığınız sarmaları birleştirmek
suretiyle oluşturulmuş banner yerine bile kullanabileceğim
black or siyah
yazısı.
anneannem bir iki mızırandı tabe ben bunlarla uğraşırken
ama alıştılar artık benim tuhaflıklarıma napsınlar :D
uyhh ben bunu yayınladım ama stickmani unuttum yaw bloğumuza sn derece sanatsal
saldırılarda bulunabilir :P zira geçen pasta postunda bi muhtıra yayınlamıştı bize
artık site Allah a emanet .
stick nazar etme nolur annene yalvar seninde olur diyerek
bu postuda burda noktalandırıyoruz efenim .
sağlıcakla
:)

30 yorum:

Yolcu dedi ki...

walla güzel olmuştur eminim.Yemek isterdim..:Dhımm.Bir el var orda sarma saran parmağında siyah yüzük var...Walla yüzüğüde beğendim:D

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

henüz tadını kims bilmiyor :)
bayramda anlıycaz bakalım güzel mi değil mi .
he ya o siyah yüzük bir iki senedir hiç çıkmadı benim parmağımdan akik olur kendisi.sağlam yüzüktür :)

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

son resim ne hikmetse mozilla firefox da yarım görünüyor mutlakiyetlen görmenizi isterim varsa explorer inizdan bakıverin iki dk . :)

emrecn dedi ki...

canım çekti..

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

aslında böyle olması iyi olmuyo kendimi kötü hissediyorum .:(
e hadi bu son olsun artıkın :)

stickman dedi ki...

hadi yine şanslıymışın psiko. bu akşam eve girdim, burnuma ilginç bi koku geldi. bi baktım içeri, annem tencere tencere sarma sarmış ve sarmaya devam ediyodu. o yaprağın kokusunu çektim içime çok güzeldi. ne güzel sarmışın sende ince ince. annemde bunca yıllık ev hanımı olarak onayladı sarmalarını. tam ben bu yazıyı okuyodum ki annem içeri girdi. ekranda sarma filan görünce ilgisini çekti tabi. orda da mı sarmışlar diye sordu. bende evet dedim. iyi güzel ince ince sarmışlar dedi. şu black or siyah yazdığın sarmalar varya, onun altındaki örtünün desenlerini inceledi :) o yazıyı görünce bi an aklıma şey geldi. Black or Siyah ekibi, şok bi baskında, kaçak sarma saran ev hanımlarını suç üstü yakaladı. İşte sarmalar burda :p hani polisler suç örgütlerini yakalayınca mermilerle bişiler yazar ya onun gibi :p
ve geçenlerde verdiğim o muhtırayıda geri alıyorum yada onu geçersiz kılan bi muhtıra daha veriyorum şimdi, artık böyle şeyler serbest :p canı çekenlerde bi şekilde yer ya, yaz sen, bu son filan olmasın. bundan sonra pazartesileri psikoyla yemek günleri olabilir mesela :)

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

:D:D:D
psikoluğum sen tarafından sarmalarım annen tarafından tescillenip belgelendi tamam artık bea oldum ben :P
annene selamlar sevgiler sağolsun hem benim sarmalarımı beğenmiş hemde sana sarma sarmış :D hışmından gurtulduk :P
öle her pazartesi beni mutfağa sokmak yanlışını yapmaz bu millet hele saröalarla black or siyah yazısından sonra uzun süre bu konuda düşünecekler eminim :P
ayrıca süper benzetmeydi polisler neyim ;)

Unknown dedi ki...

kız seninde parmağında on marifet birden var kıskanmaya başlıyacağız seni bak :)
sarmalardan black or siyah bannerine okadar güldüm ki anlatamam evdeki herkesede gösterdim ,iş yerindeki herkesede göstericem ama bu hafta bana tatil bayramdan sonraya kaldı artık.elinede pek bi yakışmış maşallah parmaklarımız pek bi zarif pek bi güzel :D
oğlumuz falanda yokki seni değerlendirelim :D:D:D

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

efenim saolun varolun o sizin güzelliğiniz kendi çapımda eğleniyorum :P
ehm ... değerlendirelim derken ? :D:D:D:D

Unknown dedi ki...

dur bakiyim nasıl diyordun sen .
heh ''Anladın sen onu ;)'' :D

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

ehuehhe :D
tam adamını buldun değerlendircek :P

Yolcu dedi ki...

heheheh psiko gidiyor elden...:Dpsiko sen böyle sarma sararsan ev kalman kızım...her pazar sana başka talip çıkacak bak dikkat et...:DBi psikomuz var o da gitmesin:D...

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

hohoytt yolcu hiç merakın olmasın bu sarmadan sonra bir iki eli kanlı bıcaklı resim koyarım ben buraya millet ardına bakmadan kaçar :P
sarma sarınca psiko olduğum unutuluyo mu nedir. :P
değerlendirmelerinizi ağır basan taraf üzerinden yapın efenim :D

Yolcu dedi ki...

hehheh helal olsun psiko beni bile korkuttun...:D

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

((((: muhahayyt

buradanbiratligecti dedi ki...

ne kim almak istiyormuş psikoyu ? alın sizin olsun :P
ama hiç laf anlamıyo haberiniz olsun şimdi diyoruz sarma sararken yapma etme nimetle black or siyah yazılmaz çarpılcan ama yook hiç tınlarmı bizi yaramazlığın kronikleşmiş hali ahanda bizim psiko :D

ha birde bayramdan sonra istemeye gelin olurda sarmalar güzel çıkarsa vermeyebiliriz bellimi olur =P

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

oh oh maşallah kuzene bahk lem
yyoopp kyklops başına kaldım kızım ben senin .benden kurtulmanın bu kadar kolay olmadığını biliyon dee mi ? :D
siz aldırmayın buna kendi kendine konuşsun . ayrıca bayramda sana sarma falan yok .karşına geçip koklatıp koklatıp kendim yicem :P

Adsız dedi ki...

ben de istiyom ben de istiyom !!! hem psikoyu hem sarmalari
aysemine

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık, maşallah, inceliklerini ben de beğendim. :))

kürdandan, boncuktan, ilkokulda plastik kuru fasulyelerden yazı yazılması vaki idi, şimdi sarmayla yeni bi tarz geliştirmişsin, güzel olmuş. nasıl geliyo aklına canım bunlar :))

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

anaaam yaa niye böyle oluyukii ben niye olay konusu oldumkiş şimdik sarmaydı mesele yawf halla halla :D
aysemine hepsini sen ye bu sarmaların :)

melalim
saol varol beğendiğine sevindim :)
boş işler müdürüyümdür nerde yararsız bilgi yahut faaliyet varsa hepsi benim aklıma gelir :P :D

buradanbiratligecti dedi ki...

ne hönk bana sarma yokmu :S
şeyy canım kuzenimmm =)
ben seni pek çok pek çok severim sen bir anaaa sen bir babaa herşey oldun artık bana =D
(ya ne gördün sen benim yiyceem 2-3 sarmadan yaa :/ ) neyse ben sen görmedende yerim nihohoha :P

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

ne kyklops ne doğru mu duydum 2-3 sarma mı ? sen ? 2? 3? sarma? sen ?
23 olmasın o gerçi onada pek inanmam ama 2- 3 den biraz daha mantıklı :D
yiyemezsin diye inat etmek isterdim ama boş yere inat etmek istemem bayramda o hengamede kimkime dumduma valla bütün tencereyi götürsen bayram bitiminde falan anca çakarıs olayı :D

buradanbiratligecti dedi ki...

psiko hanım bazı duyumlara göre o sarmada soğanı fazla kaçırmışsınız kimse yiyemiycekmiş hadi şimdi onun içini ben hazırlamadım bitek sarmakla yükümlüyüm dersin ama hanım hanım insan bi bakar bunda bi orantısızlık var ne iş sakın bi hata olmasın der dimi ama nerde sende o tecrübe o yetenek hey gidi heyyy allahtan farkedildide bayramı hastanede geçirmekten kurtulduk 23müş hadi be ordan hıh :^/ :D

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

hişşşkkkk kyklops milletin aklını bulandırma ne soğanı ne fazlası o sadece bi rivayet daa bayram gelmedi kimse yemedi pişmişini sırf böle söylediğin için inat ediyorum uleyynn vermiyciim sana sarma başında nöbet tutcam . :D

CyNthia dedi ki...

ee ben diyom sana olmuşun sen :D satımın gelmiş :S nasıl bi cümleyse bu da:D
eski bayramları hatırladım:) eskiden kirazda otururkende annem bayram öncesi sarardı.. kiraz izmirde şirin biyer.. memleketim:) aklıma geldi işte..

Adsız dedi ki...

cannmm bayram hazırlıımı :D:D:D
bu arada pek ürkütücü olmuş yeni tema :D

. dedi ki...

oha.

LoLa dedi ki...

oh maşallah kısımısda pek hamarattır o eller ne güzel öle senin ellerin mi kibarcık :)
nimetle oynanmas çek bakiim elini saarmalardan hııımm!!!
ben onları çiğ bilem yiyom afiyetle yiyiniz...

^^w^^קรเк๏קคt^^w^^ dedi ki...

:))))

Adsız dedi ki...

Valla ne diyim ellerine sağlık yapanın, olsa da yesek valla şimdi, canım çekti hani dolma, ama annemde bir dolma sarar incecik, ayrıca banner olarak kullanmak enteresan olurdu, iyi ve zekice bir fikir :)